ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

                               ДЯКУЮ, ЩО ПРАЦЮЄМО РАЗОМ !
Залиш коментар на блозі (головна сторінка)або відправ (за можливістю) фото своєї творчої роботи на kovalenko_nataliya74@ukr.net
                                
                     4-В трудове навчання (26.03.2020)
Тема уроку: Конструювання рухомих моделей 
Завдання:  1. Переглянути відео
«17 МИЛЫХ И ЗАБАВНЫХ ПОДЕЛОК ИЗ БУМАГИ»;


                                      2. Зробіть одну або декілька іграшок.
                                         БАЖАЮ УСПІХУ!
                                                    

                                   ДЯКУЮ, ЩО ПРАЦЮЄМО РАЗОМ !
Залиш коментар на блозі (головна сторінка)або відправ (за можливістю) фото своєї творчої роботи на kovalenko_nataliya74@ukr.net

6-Б трудове навчання (23.03.2020)
6-А трудове навчання (27.03.2020)
Проект№6 (2) Технологія виготовлення писанки.
Розпис

ПРОЧИТАЙ ТЕКСТ
У ХІХ–ХХ ст. в Україні побутував цілий ряд технік для виготовлення великодніх яєць. У різні часи їх робили з курячих яєць, цукру, шоколаду, дерева, металу, кераміки.
За технікою виготовлення великодні яйця можна поділити на дві великі групи: виготовлені без використання воску та виготовлені за допомогою воскової техніки (власне писанки). Раніше для фарбування писанок використовували природні барвники рослинного походження. Наприклад, жовтий колір виготовляли з кори писанкарі почали використовувати здебільшого куповані барвники.
Великодні яйця, виготовлені без використання воску
Крашанки – розфарбовані одноколірні яйця. Крашанки виготовляють по всій території України, адже вони є обов’язковим великоднім атрибутом. На початку ХІХ ст. виготовляли такі крашанки: «в кірку» – червоні, «в бразолію» – темно-сині зі специфічним відблиском і «в жовтило» – жовті. У кінці ХІХ ст. однокольорові великодні яйця часто називали «галунками» (через додавання для закріплення фарби спеціальної речовини – галуну) або мальованками, сливками, галками. 

Під мармур. Для виготовлення великодніх яєць даним способом на вимите яйце хаотично накладають шматочки сухих фарб різних кольорів або шматочки різнокольорового паперу чи тканин. Після цього його загортають у ганчірку, обв’язують ниткою та відварюють у киплячій воді. Такі способи оздоблення яєць були особливо популярними у кінці ХІХ ст., коли в продажу з’явився спеціальний мармуровий папір для фарбування яєць.

Натурально-листкова техніка. Даний метод полягає у тому, що до яйця прикладають листя рослин, обмотують ганчіркою, обв’язують ниткою і в такому вигляді відварюють у лушпинні цибулі або ж уже зварене яйце опускають у фарбу. Після цього ганчірку і листочок знімають, а на яйці залишається його відбиток.

Дряпанки. Дана техніка полягає у вишкрябуванні на зафарбованій поверхні яйця ажурного, здебільшого геометричного орнаменту. Інструментом для виконання такої роботи може слугувати голка, шпилька, цвях. Таким чином на кольоровому тлі створювався білий орнамент. У різних регіонах України яйця, виготовлені в цей спосіб, називають по-різному: на Східному Поліссі, Лемківщині і Бойківщині – дряпанками, скрябанками, різьбянками, на Поділлі – скробанками і рисованками. 


Мальованки. Виготовляти мальовані великодні яйця почали в кінці ХІХ – початку ХХ ст. у містечках та приміських селах. Вони розписувалися за допомогою звичайного пензлика олійними, восковими, клейовими або акварельними фарбами. Іноді використовували золотисту й сріблясту фарби. Мальованки писали зазвичай чоловіки, рідше – жінки. На таких великодніх яйцях здебільшого зображали квіти, давні орнаменти практично не трапляються.




ДІЗНАЙСЯ БІЛЬШЕ НА САЙТІ  
                                         http://ethnography.org.ua/content/tehniky-pysankarstva
•Переглянь відео про музеї писанки

 Музей писанки в м. Коломиї (Івано-Франківська обл.)
Завдання
•Переглянь майстер класи з виготовлення писанки
Писання писанки. Зоя Сташук
Топ-3 оригинальных способов окрашивания яиц – Все буде добре.
Выпуск 797 от 25.04.16
КАК ПОКРАСИТЬ ЯЙЦА БЕЗ КРАСИТЕЛЕЙ на пасху . pisanki
•Вибери будь-який спосіб виготовлення писанки;
•Створи власну писанку.

Залиши коментар на блозі (головна сторінка)або відправ (за можливостю) фото своєї писанки на kovalenko_nataliya74@ukr.net
                                                  БАЖАЮ УСПІХУ!

8-А Трудове навчання (23.03.2020)
8-Б Трудове навчання (19.03.2020)
Проект№3. Технологія виготовлення писанки. КВІЛІНГ
                    
                 ПРОЧИТАЙ ТЕКСТ
Прагнення творити красу закладене у самій людині. Минають роки, змінюються покоління, а мистецтво, як і раніше, зачаровує нас своєю таємничістю та вишуканістю. Людина й праця, людина й пісня, людина й витвір мистецтва-це все вічне, безсмертне, своєрідне й глибоко вражаюче.
Сьогодні ми станемо свідками відродження українських ремесел та появи в нашій культурі різноманітних технік декоративно-ужиткового мистецтва та різних технік віготовлення писанок.        

Проведи дослідження по музеях писанки в Україні

                                          Музей Писанки в м. Коломия 

                               
                                     Галичина
                                                      
                                                       м. Львів
                                                      

                                        Барви Волинської писанки

                                        
                                           ПРОЧИТАЙ ТЕКСТ
Прагнення творити красу закладене у самій людині. Минають роки, змінюються покоління, а мистецтво, як і раніше, зачаровує нас своєю таємничістю та вишуканістю. Людина й праця, людина й пісня, людина й витвір мистецтва-це все вічне, безсмертне, своєрідне й глибоко вражаюче.
Сьогодні ми станемо свідками відродження українських ремесел та появи в нашій культурі різноманітних технік декоративно-ужиткового мистецтва та різних технік віготовлення писанок.
Вироби до свята Великодня можна виготовити у техніці витинанки.

Витинанка - вид українського народного декоративного мистецтва. Назва походить від слова — «витинати», тобто «вирізати». Це орнаментальні прикраси житла, ажурно або силуетно витяті ножицями, вирізані ножем з білого або кольорового паперу. У давнину такі вироби використовували для оздоблення стін, вікон, полиць, груб, печей. Як правило, традиційна витинанка містить сюжет - за нею можна було прочитати, що відбувається в селі, хто народився, де весілля, які були свята. На Великдень писанки приграшають різними техніками. В мережі Інтернет я знайшла оздоблення для яєць у вигляді корзинок.


                           



Шаблони до таких виробів можна скачати з Інтернету або придумати та намалювати самим.



Мал. Шаблони для корзинок
 ПЕРЕГЛЯНЬ ВІДЕО СТВОРЕННЯ ВИТИНАНКИ


                     Писанки в техніці «модульне орігамі»


З історії створення орігамі

У перекладі з японської «орігамі» означає «складена папір», у країні висхідного сонця мистецтво орігамі називають мистецтвом цілого листа. Це одне з найголовніших правил орігамі - не додавати і не віднімати нічого зайвого. Це закон, якого дотримуються вже багато століть всі художники орігамі. Завдяки цьому даний вид мистецтва вже тисячоліття вважається самим незвичайним і оригінальним.
З'явилося орігамі майже відразу після появи папери в Японії. Саме японці, а не першовідкривачі нового писального матеріалу - китайці, здогадалися використовувати папір як сировини для декоративних прикрас і виробів. Спочатку новий вишуканий і цінний матеріал використовували у проведенні різних релігійних церемоній.
Слова «папір» і «Бог» японською мовою співзвучні. Тому всім паперовим виробам став надаватися релігійний сенс. У храмах стіни були прикрашені папером із зображенням богів і записаними їх заповідями. За допомогою листів розпалилися жертовні багаття. В особливих паперових коробочках було прийнято приносити дари в храми.

У монастирях з паперу вперше почали складати незвичайні фігурки. Вони символізували різних богів, тварин, людей, навіть пори року та природні явища. А так як порвати аркуш паперу вважалося страшним гріхом, лист завжди використовувався цілком. Поступово суворо регламентоване число церковних фігурок почало зростати, техніка відшліфовувалася і ставала справжнім мистецтвом.
Важливо відзначити, що оригамі - не просто розвага або заняття для рук. На своєму довгому шляху становлення воно ввібрало в себе масу аспектів філософії Японії, а після і Китаю. Орігамі складалося спочатку на фундаменті різних східних вірувань. Особливу роль тут зіграла філософія буддизму.
Масовість мистецтва орігамі придбало лише у дванадцятому-тринадцяте століттях. Коли папір поширилася по всьому світу, коли ціни на неї значно впали і зробили цей матеріал доступними. Потроху фігурки з паперу покинули межі храмів і монастирські стіни і стали відігравати значну роль у побуті мирських людей.


ПЕРЕГЛЯНЬ ВІДЕО

                                                     ПИСАНКИ В ТЕХНІЦІ "КВІЛІНГ"
Для створення великоднього яйця в техніці квілінг, вам знадобиться заготівка яйця, паперові смуги для квілінгу, клей , лак і шпильки.
Перш за все, продумайте яким буде яйце. Все залежить від вашого бажання! Можна приклеювати елементи безпосередньо до яйця,а можна використовувати заготовку, як основу, яка потім видаляється (яйце вийде прозорим і ажурним). Якщо ви вибрали другий варіант, то порядок дій буде таким же, як при виготовленні яйця з ниток: закриваємо яйце поліетиленом, і, починаючи з верхівки яйця, кріпимо квілінгові елементи. Таким чином робиться верхня половинка яйця. Її можна покрити лаком і залишити до повного висихання. На іншій заготовці в цей час можна зробити другу половинку (нижню). Після повного висихання половинок - склеюємо їх разом.







                          ПЕРЕГЛЯНЬ МАЙСТЕР КЛАС ПО ВІГОТОВЛЕННЮ ПИСАНКИ 
                                                           В ТЕХНІЦІ ОРІГАМІ



От такою цікавою стала наша подорож по творчій майстерні. Ви дізналися про традиційні та сучасні види оздоблення пасхальних яєць. 
А головне – ви маєте можливість спробувати свої сили в опануванні нових видів мистецьких ремесел.

ЗАВДАННЯ
•Створи власну писанку в техниці квілінг.

Залиши коментар на блозі (головна сторінка), відправ (за можливості) фото своєї писанки на kovalenko_nataliya74@ukr.net                                                                                                                                                                                                              БАЖАЮ УСПІХУ!

Розклад  на 20.03. 2020
6-А трудове навчання
6-Б трудове навчання

                        Проект№6. Технологія виготовлення писанки.
                                             Розпис
  Сила традицій і сила творчості в їх поєднанні,це животворне джерело всякої культури. Петро Савицький
       Завдання:
  • 1.Прочитати текст;
  • 2.Переглянути відео «Писанкарство в Україні».
Поки будуть писаночки
На світі писати –
Доти люд наш буде жити
Й край наш процвітати.
Історія писанок як символу весняного відродження природи сягає у далеке минуле і пов’язана з ритуалом весняного відродження на землі. Кожна писанка – це ніби маленький світ. Тут і  зоряне небо, і вода з рибами, і дерево життя з оленями й птахами, і засіяне поле, і трибанні церкви – усе це вималюване у певному порядку, аби підтримати лад та рівновагу в нашому світі.
Писанкарство – давня українська традиція розписувати (розфарбовувати) курячі яйця на Великдень. Починають писати писанки на Стрітення (15 лютого) – тільки-но молоде сонце набирає сили, прямуючи до весни – і розписують аж до Зелених свят, магічними візерунками відзначаючи періоди весняних змін.
Готувалися до Великодня заздалегідь: білили хату й мастили долівку, наводили лад на подвір’ї, пекли паски, фарбували яйця. Перетворити звичайне куряче яйце на чарівну писанку за старих часів уміла кожна українська жінка – адже за традицією це було суто жіноче заняття . Дівчата з любов’ю писали,  щоб прикликати щасливу долю, бездітні жінки – щоб дитинку народити (для цього їм слід було три роки підряд писати по дванадцять писанок і роздавати дітям), господині – щоб у хаті були злагода й достаток, щоб усі були здорові й веселі. Дівчата могли писати гуртом, а матері – тільки самі, вночі, коли всі поснуть, бо берегиням родинного вогнища потрібні тиша, спокій і зосередження на добрих думках. Тож коли  сутеніло, казали: «Вже діди снують по кутках – пора дітям спати, а нам писанки писати».
Для цієї святої справи жінкам, окрім яєць, потрібні були непочата вода, непочатий вогонь, нові горщики, нова полотняна серветка, бджолиний віск, свічка, фарби, розламана надвоє кісточка-вилка, взята з півнячих грудок. Непочатий вогонь добував господар сім’ї, непочату воду господиня брала опівночі з семи джерел. Фарби добували з рослин: пелюсток квітів, кори, коріння і листя дерев. Узор майстрині не вигадували, а списували з торішніх писанок – з року в рік, від бабусь-прабабусь. А до предметів, причетних до приготування писанок, ніхто, окрім самої господині, не смів навіть торкатися.
На Великдень писанками вітають один одного родичі й друзі. Зазвичай їх потрібно мати від п’ятнадцяти й більше. Одну-дві кладуть до великоднього кошика на посвячення, дві-три залишають на цвинтарі, одну-дві – священику в церкві. Частину писанок роздають дітям, які приходять христувати чи приносять «калач», частину – роздаровують: дітям – світлі, яскраві писаночки, господарям – із зображенням сорока клинців, кривульок та безконечників. Старим людям підносять чорно-білі писанки з «небесними мостами» й «поясами». Дівчата вручають своїм коханим червону писанку, а хлопці тій, яка дуже подобається, дарують на Великдень хустинку або намисто – делікатний натяк на сподіване весілля. Писанки – подарунки зберігають в оселі на почесному місці до наступного Великодня, а то й протягом декількох років.
На найкращих писанках дівчата настоюють воду, а потім нею вмиваються, щоб бути «гарними, як писанка». В їжу їх не вживають, на відміну від крашанок, адже це обереги. Якщо писанка ненароком поб’ється, її слід закопати в землю, бажано на городі або в полі.
Ось так писали, дарували та шанували писанки наші далекі предки, наші прабабусі. Традиціям цим вже багато століть. Звичайно ж, з часом вони спростилися: вода береться проста, кип’ячена, писанок – спеціально виготовлена невелика металева воронка, а фарби використовуються як «від Бога, так і від людей». Але, погодьтесь, яка  велика сила писанкарських традицій, якщо вони подолали всі труднощі, збереглися та  живуть і донині.

                                                ПОДИВІТЬСЯ ВІДЕО!

                                                   
 



ДІЗНАТИСЯ БІЛЬШЕ ПРО ПИСАНКАРСТВО В УКРАЇНІ ВИ ЗМОЖЕТЕ НА САЙТІ

                                                                                                                             БАЖАЮ УСПІХУ!


                 4-В трудове навчання (19.03.2020)
Тема уроку: Орігамі тюльпан з паперу

Орига́ми — вид декоративно-прикладного искусства; древнее искусство складывания фигурок из бумаги. Искусство оригами своими корнями уходит в Древний Китай, где и была изобретена бумага. Первоначально оригами использовалось в религиозных обрядах.       Википедия

Орігамі історія появи.

У перекладі з японської «орігамі» означає «складена папір», у країні висхідного сонця мистецтво орігамі називають мистецтвом цілого листа. Це одне з найголовніших правил орігамі - не додавати і не віднімати нічого зайвого. Це закон, якого дотримуються вже багато століть всі художники орігамі. Завдяки цьому даний вид мистецтва вже тисячоліття вважається самим незвичайним і оригінальним.

З'явилося орігамі майже відразу після появи папери в Японії. Саме японці, а не першовідкривачі нового писального матеріалу - китайці, здогадалися використовувати папір як сировини для декоративних прикрас і виробів. Спочатку новий вишуканий і цінний матеріал використовували у проведенні різних релігійних церемоній.
Слова «папір» і «Бог» японською мовою співзвучні. Тому всім паперовим виробам став надаватися релігійний сенс. У храмах стіни були прикрашені папером із зображенням богів і записаними їх заповідями. За допомогою листів розпалилися жертовні багаття. В особливих паперових коробочках було прийнято приносити дари в храми.

У монастирях з паперу вперше почали складати незвичайні фігурки. Вони символізували різних богів, тварин, людей, навіть пори року та природні явища. А так як порвати аркуш паперу вважалося страшним гріхом, лист завжди використовувався цілком. Поступово суворо регламентоване число церковних фігурок почало зростати, техніка відшліфовувалася і ставала справжнім мистецтвом.

Важливо відзначити, що оригамі - не просто розвага або заняття для рук. На своєму довгому шляху становлення воно ввібрало в себе масу аспектів філософії Японії, а після і Китаю. Орігамі складалося спочатку на фундаменті різних східних вірувань. Особливу роль тут зіграла філософія буддизму.

Масовість мистецтва орігамі придбало лише у дванадцятому-тринадцяте століттях. Коли папір поширилася по всьому світу, коли ціни на неї значно впали і зробили цей матеріал доступними. Потроху фігурки з паперу покинули межі храмів і монастирські стіни і стали відігравати значну роль у побуті мирських людей.


Перейдіть за посиланням, щоб дізнатися більше! http://samorobkin.com.ua/statti/istoriya-origami/
Завдання:  1. Переглянути відео за посиланням.
                         2. Виготовити 3 квітки.
                         3. Подарувати мамі або бабусі.

В цьому відео Ви дізнаєтесь, як зробити паперову квітку тюльпан з паперу.
Робити його ми будемо в технології орігамі


        https://www.youtube.com/watch?v=IAhIg3XJqU8
                                                              БАЖАЮ УСПІХУ!
                               
                                 7-А клас (УРОК 16.03.2020)
                                7-Б клас (УРОК 16.03.2020)
                                7-В клас (УРОК 19.03.2020)
ТЕМА УРОКУ     Мистецька розмова про те,
                               як дизайн середовища впливає на наш внутрішній світ.
                               Інтер’єр
ЗАВДАННЯ: 
1.Прочитати сторінки 129-134 в підручнику.
2. Переглянути відео

3. Виконати творче завдання с. 133.
4. Дайте відповіді на запитання с.133.                                 БАЖАЮ УСПІХУ! 

                               
                        6-А клас (УРОК 16.03.2020)

                        6-Б клас (УРОК 19.03.2020)

ТЕМА УРОКУ     НЕСПОКІЙ ХВИЛЬ МОРСЬКИХ
                              МАРИНА
ЗАВДАННЯ:
1.Прочитати сторінки 160-163 в підручнику 
http://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/Mystectvo_6klas_Masol.pdf

                                                       Іван Айвазовський

2. Переглянути відео 


Простий пейзаж гуашью
                               

3. Виконайте творче завдання с.163(2).
4. Дайте відповіді на запитання с.162.
                                                                                                                           БАЖАЮ УСПІХУ!
                     






                                8-А Мистецтво (18.03.2020)
Тема уроку:      Класицизм в образотворчому 
                          та музичному мистецтві
Завдання:
1.Прочитати підручник с.122-145
2.Виконати творче завдання с.132,133(1 на вибір)
3. Дати відповіді( письмово )на запитання с.133 (1-4)
Увага! Учні 8-9 класів відповідають письмово, відповіді записати в зошит, або переслати електронною поштою kovalenko_nataliya74@ukr.net або додати у коментар на блозі.

                                        4. Прослухати музичні твори
                             
                            https://www.youtube.com/watch?v=47tWcmDtG6U


                           

                              https://www.youtube.com/watch?v=bxkhkW_e_jA

                                   
                                                    Віртуальна подорож


                              https://www.youtube.com/watch?v=Rh7YNU1KzOw





                               https://www.youtube.com/watch?v=nRa3Kbxp4Ms

9-А Трудове навчання. (17.03.2020)
9-Б Трудове навчання. (18.03.2020)
Технологія виготовлення виробів в етнічному стилі.
Завдання:
1.Перейдіть за посиланням, прочитайте текст
2. Виконайте завдання (вибери одне завдання)
    Проведіть дослідження особливостей національного костюма в різних регіонах України: доберіть матеріал з різних інформаційних джерел, представте результати у формі презентації.
1. За матеріалами Інтернет-джерел і друкованих ЗМІ дізнайся, хто із сучасних вітчизняних діячів політики і культури носить одяг в українському етнічному стилі; представ добірку їх фотографій.
2. Довідайся, інтер’єри яких установ та закладів твого міста оформлені в українському етнічному стилі. Збери відомості про них і виклади їх у жанрі статті до науково-популярного видання.
3. Розроби проект інтер’єру своєї кімнати в українському етнічному стилі та створи його графічне зображення (від руки або за допомогою комп’ютерної програми).
4. Обміркуй та запропонуй свій бізнес-проект з виготовлення виробів в українському етнічному стилі. Обґрунтуй його доцільність, склади перелік необхідних матеріалів, представ графічне зображення майбутніх виробів та їх реклами.
3. Практична робота 
Виготовлення виробу в етнічному стилі
Правила безпечної праці під час виготовлення виробів
1. Робочі інструменти розміщують за правилом: ближче — ті, якими користуються частіше, далі — ті, якими користуються рідше.
2. Передавати різальні або колючі інструменти потрібно гострими частинами «до себе», а брати — «від себе».
3. Виконуючи роботу, необхідно запобігати падінню заготовки, краями якої можна травмуватися.
4. Працювати можна лише справним інструментом.
5. За потреби варто користуватися захисними окулярами.
6. Необхідно дотримувати режиму праці й відпочинку.
Мало розробити зовнішній вигляд речі. Дизайнер має уявляти, як його ідеї втіляться в життя, які матеріали можна використати, як цей предмет буде відтворюватися або збиратися і, нарешті, скільки він коштуватиме. Завдання дизайнера — створити гарну і зручну річ, дизайн заради дизайну давно вже нікому не потрібний.
Паоло Пінінфаріна, італійський інженер, дизайнер і бізнесмен
Практична робота
Виготовлення виробу в етнічному стилі
Мета роботи: виготовити виріб в обраному етнічному стилі.
Матеріали, інструменти: залежно від обраного виробу.
Послідовність виконання роботи
1. Здійсни вибір етнічного стилю.
2. Обери виріб для виготовлення та вид його оздоблення.
3. Виконай необхідні графічні зображення виробу.
4. Виконай конструювання виробу.
5. Визнач технологічну послідовність виготовлення виробу.
6. Добери необхідні інструменти та пристосування для виготовлення виробу.
7. Виготов деталі виробу з дотриманням правил безпечної праці.
8. Обери спосіб з’єднання деталей виробу.
9. З’єднай деталі виробу.
10. Виконай оздоблення виробу.
11. Здійсни контроль якості виробу.
Запитання для самоперевірки
1. Що необхідно зробити, аби вибрати етнічний стиль?
2. Яка послідовність вибору виробу в етнічному стилі?
3. Що таке конструювання виробу?
4. Назви етапи конструювання виробу.
5. Назви етапи виготовлення виробу.
6. Які особливості оздоблення виробів в етнічному стилі?
ТЕСТ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ
Вибери одну правильну відповідь.
1. Здатність міцно з’єднуватися шляхом розплавлення місця з’єднання є властивістю
А металу Б деревини В рафії Г паперу
2. Виготовлення етнічних виробів із паперу найхарактерніше для культури народів
А Європи Б Африки В Азії Г Скандинавії
3. Країна, яку вважають батьківщиною стилю кантрі
А США Б Великобританія В Франція Г Німеччина
4. Країна, у якій виник стиль прованс
А Великобританія В США
Б Франція Г Італія
5. Етнічний стиль інтер’єру, основною рисою якого є мінімалізм
А англійський Б американський В індійський Г японський
6. Етнічний стиль одягу з’явився в
А 70-ті рр. ХІХ ст. В 60-ті рр. ХХ ст.
Б 20-ті рр. ХХ ст. Г 80-ті рр. ХХ ст.
7. Модельєр, який першим створив колекцію одягу в стилі сафарі
А Крістіан Діор В Ів Сен-Лоран
Б Коко Шанель Г Роксолана Богуцька
8. Етнічний стиль одягу, для якого характерні сукні середньої або максимальної довжини із завищеною лінією талії
А східний Б єгипетський В африканський Г грецький
9. Найдавнішим і досі найпоширенішим видом українського національного одягу є
А кептар Б свита В вишиванка Г плахта
10. Різнокольорову вишивку доповнювали різними нашивними елементами зі стрічок, позументу і срібної бахроми в оздобленні одягу
А Полісся В Півдня України
Б Поділля Г Слобожанщини
11. Бриль — головний убір українських селян, матеріалом для виготовлення якого була
А шкіра Б замша В солома Г тканина
12. Традиційна українська нагрудна прикраса, виготовлена з бісеру
А дукач Б ґердан В перли Г коралі
За кожну правильну відповідь — 1 бал.
                                        
Увага! Учні 8-9 класів відповідають письмово, відповіді записати в зошит, або переслати електронною поштою kovalenko_nataliya74@ukr.net або додати у коментар на блозі.

7-А Трудове навчання (18.03.2020)
7-Б Трудове навчання (18.03.2020)
7-В Трудове навчання (17.03.2020)
Проект№3 Технологія виготовлення м’якої іграшки
Завдання:
Прочитати текст
  • опрацювати технологію виготовлення пласкої іграшки; ПРАКТИЧНА РОБОТА
  • виконати оздоблення іграшки;
  • провести дослідження по музеях іграшки в Україні.

Історія іграшки — це історія часу, історія техніки, історія досягнень. Це дорослий світ у мініатюрі. Перші іграшки почали робити ще первісні люди. Тоді вони мали вигляд  кам'яних, глиняних або металевих фігурок, які виготовлялися з художньою і релігійною метою.   В  Україні були знайдені фігурки людини і коня, виконані з глини, які  датуються 4-3 тисячоліттям до нашої ери. У 16 столітті виникло ремесло з виготовлення ляльок на замовлення. М¢яка іграшка – сама нова із всіх іграшок, їй трохи більше 100 років. Перші м¢які іграшки з’явились на початку двадцятого століття в Німеччині. 
відео «Історія мягкой ігрушки Тедді…»
 - З того часу розпочалась тріумфальна хода м¢якої іграшки світом.    
Давайте пригадаємо, що ми вивчали на попередніх уроках. Яке основне призначення будь-якої іграшки? … бути забавою для дитини, одночасно розвивати інтелект та привчати до певних практичних дій.
Які види іграшок ви знаєте? - Розвиваючі, Декоративні, Колекційні, Народні, Ритуальні, Ляльки для театральних вистав , іграшки-сувеніри.
 З яких конструкційних матеріалів вони виготовлені? – тканина, хутро, шкіра, стрічки, мереживо,ґудзики, намистини, нитки, наповнювач…
     Які інструменти використовуються ? - ножиці, нитки, голки і шпильки, клей, пінцет, кілочок, наперсток, олівець
     
     Музеї –" храм муз ”- це науково-дослідні і науково-освітні заклади, які збирають, вивчають, зберігають і популяризують пам'ятки історії, матеріальної і духовної культури. Музеї бувають різні і серед них є музеї іграшок. Перший у світі Німецький музей іграшок було відкрито у 1901 році в Зонненберзі. В Україні діє понад 380 музеїв.  Державний музей іграшки у Києві  почав працювати з 1 січня 2005 року, хоча ідея створення була висунута ще в 1933 році . В колекції музею понад 15 тисяч експонатів.                          
відео «Національний музей іграшок»
Вірний вихід – навчитися виготовляти іграшки самостійно.Чи можемо ми начитись сьогодня?
Тому, опрацювавши тему «Технологія виготовлення мʼякої іграшки» ви зможете створювати їх практично безкоштовно.  
Іграшка – це і гарний сувенір, і гарний подарунок, і елемент оздоблення інтерʼєру кімнати, і забава для менших братиків і сестричок. Дорослі також дарують один одному іграшки, часто авторські.                      
 відео «Букети з плюшевих іграшок»
М`яка іграшка – дитяча іграшка з хутра чи будь-якої іншої тканини, з середини наповнена будь-яким матеріалом (ватою, паралоном, синтепоном).  
Мʼякі іграшки поділяються на пласкі і обʼємні.  
Пласка іграшка складається з двох однакових деталей –  на одній деталі («перід») вишиваємо  очі, ротик і носик, другу називаємо «спинкою».
Об’ємна м’яка іграшка більш складна у виконанні, бо складається з багатьох об’ємних частин; але така іграшка більш  точно відтворює фігуру людини чи тварини, частини тіла іграшки можуть бути рухомими. Об’ємну іграшку можна розглядати з усіх сторін.
Ручні шви, які ми можемо використовувати  для  пошиття м’якої іграшки та  
їх призначення:
Ручні шви
Постійного призначення
Тимчасові
Назад голку
Через край
Петельний
Уперед голку
Зшивання
деталей виробу
Обметування
 зрізів
Обметування зрізів, зшивання
деталей з хутра
Зметування
деталей виробу

Перегляньте відео «ручні шви»

Практична робота: Виготовлення  пласкої м якої іграшки

Послідовність виготовлення м¢якої іграшки:
1.       Виготовлення викрійки (шаблона).
2.       Розкрій деталей іграшки.
3.       З`єднання деталей іграшки.
         Остаточна обробка іграшки.

        Інструктаж з техніки безпеки
1.     Як треба сидіти при шитті і вишиванні?
     Сидіти прямо,не сутулячись,спираючись на спинку стільця .
2.      З якого боку повинно падати світло?
Під час вишивання правою рукою світло повинно падати  зліва на робоче місце.
3.     Через який час потрібно робити перерву? Для чого?
Через кожну годину вишивання чи шиття необхідно робити відпочинок для очей на 5-10 хвилин.
4.     Як мають виглядати якісні голки та булавки?
Гострі, рівні, неіржаві.
5.     Де можна зберігати голки та шпильки?
У гольниці, в подушечці для голок, на магніті; категорично забороняється у маленьких мяких іграшках.
6.     Що не можна робити з голкою?
Не підносити голку близько до обличчя,не залишати голку без нитки, не вколювати її в одяг, меблі штори і т. д
7.     Як правильно зберігати ножиці під час роботи?
Із зімкнутими лезами, кільцями до себе, справа (зліва для шульги) на відстані від краю стола, щоб випадково не впали.
8.     Як правильно передавати ножиці? Продемонструйте.
Кільцями вперед, тримаючи пальцями  за зімкнуті леза.
9.     Як відміряти оптимальну довжину нитки для ручного шиття?Продемонструйте. Тримаючи двома пальцями за кінчик, обвести нитку кругом ліктя знову до пальців.
10.                        На якій відстані  від очей слід тримати виріб, виконуючи роботу?
25-30 см.
11.                       Чого дотримуватись на робочому столі?
На робочому столі слід дотримуватись чистоти і порядку.
Таким чином під час гри, ми з вами повторили правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних швейних робіт.
Інструкційна картка  «Послідовність виготовлення пласкої м`якої іграшки»
№з/п
Назва дії
Умови виконання
Зображення
1
Складіть дві деталі лицьовим боком зовні, виворітним всередину. Порівняйте зрізи та заколіть шпильками.
Шпильки заколюйте через обидва шари тканини, поперек шва.
2
Зметайте деталі, залишаючи незашитим отвір для вивертання виробу. Отвір залишайте у непомітному місці іграшки. Вийміть  з виробу шпильки.
Шов «уперед голку», тимчасове з’єднання.
3
Зшийте  деталі, залишаючи незашитим отвір для вивертання виробу.
Шов «петельний», постійне з’єднання.
4
Видаліть нитки  наметування.
5
Наповніть тулуб іграшки синтепоном, починаючи з вушок, лапок.
6
Акуратно зашийте залишений отвір.
Шов «петельний», постійне з’єднання.
8
Вдягніть іграшку, доповніть образ аксесуарами.
                                        відео «Музей мішки в Паттайє» 

Шиття м`яких іграшок – це дуже цікаве заняття, воно може з часом стати, для вас улюбленим хобі. Бажаю вам творчості та успіхів у створенні майбутніх шедеврів! Можливо саме ви створити колись музей іграшки в своєму місті!
                                  

                                  
4-В Мистецтво (17.03.2020)
Тема уроку: Східні мотиви
Підручник: сторінки 88-89.
Творча робота: Придумай і виготов власного ліхтарика, який би символізував удачу і радість


5-А Трудове навчання (17.03.2020)
 Проект №7 Технологія виготовлення писанки
ЗАВДАННЯ: Виготовити писанку використовуючи різні техніки


Писанкарство — поширений вид декоративного мистецтва в багатьох народів, зокрема слов'ян; різновид широкої практики фарбування та декорування великодніх яєць (писанок, крашанок, крапанок, шкрябанок тощо) із нанесенням орнаменту-малюнка різними техніками.
Писанка — яйце, декороване традиційними символами, які наносять (пишуть) за допомогою воску й барвників; знак-символ свята Великодня; атрибут весняно-літніх землеробських обрядів.
Посідає центральне місце у великодній обрядовості. Існують припущення щодо витоків цього явища в язичницькому минулому слов'ян, однак історико-етнографічна фіксація належить саме християнській культурі та приурочена до свята Воскресіння Христового, або Великодня.
Це цікаво
Пам'ятник писанці в м. Вегревіль (Канада)
                           Срібна монета «Традиційна українська писанка»
                            Королівського монетного двору Канади
Музей писанки в м. Коломиї (Івано-Франківська обл.)
Переглянути відео майстер- клас
https://www.youtube.com/watch?v=qvcg4D8_OO4



5-А клас мистецтво (УРОК 16.03.2020)
5-Б клас мистецтво(УРОК 16.03.2020)
ТЕМА УРОКУ     НАЙМОЛОДША МУЗА
                               МУЗИКА В КІНО
Сторіки 182-185
           Сьогодні неможливо уявити наше ж иття без кіномистецтва. Але зовсім недавно, трохи більше як сто років тому, людство нічого не знало про це диво техніки і уяви.
            Кіномистецтво — це новий вид синтезу мистецтв, де вже неможливо розділити звук і зображення. Він органічно поєднує елементи різних видів мистецтва — літератури, театру, музики, живопису, хореографії. Але водночас не замінює і не дублює їх, а переробляє відповідно до особливостей екранної творчості.
            Кіно народилося у Ф ранції наприкінці XIX ст. Перші кінострічки тривали лише кілька хвилин і не мали звуку. Це було так зване німе кіно, але «німим» насправді воно не було, бо гра акторів супроводжувалася музикою. Для створення певного настрою в кінотеатрі грав музикант-ілюстратор, якого називали — тапер (найчастіше це був піаніст, але інколи й цілий оркестр).       Датою народж ення кінем атографу прийнято вваж ати 28 грудня 1895 року, коли в П ариж і на бульварі Капуцинів у приміщ енні «Гранд кафе» братами Огюстом і Луї Ж аном Люм’єрами було організовано перший у світі публічний кіносеанс.
Сюжет про перш і кроки кінем атографа та його вплив на людей втілено в художньому фільмі «Людина з бульвару Капуцинів» режисера Алли Сурікової. Головний герой цієї комедійної стрічки містер Фьост (з англ. — перший), якого грає актор Андрій Миронов, щиро вірить, що сеанси «синематографа» здатні робити дива й перевиховувати людей, навіть бандитів-ковбоїв.

Прослухайте пісню "Синема"з художнього фільму «Людина з бульвару Капуцинів» режисера Алли Сурікової.  
                                https://www.youtube.com/watch?v=JPvgziq1SFU
У чому, на вашу думку, сила впливу на людей мистецтва загалом і кіномистецтва зокрема?
           Будь-яку сучасну кінострічку завжди супроводжує музика. Датою створення перших зразків кіномузики вважають 1908 р., коли французький композитор Каміл Сен-Санс уперше створив музику спеціально до кінофільму. Музика, яка звучить у титрах або початкових сценах, налаштовує глядача на відповідний настрій для сприйняття фільму. Н аділяючи героїв індивідуальними музичними характеристиками, можна підкреслити особливості їхньої вдачі та поведінки. Застосування національних інтонацій здатне перенести гл ядача в потрібне місце розгортання подій, як, наприклад, звучання коломийки у фільмі «Тіні забутих предків» — допомагає уявити атмосферу Карпат. Проте поява української народної пісні в епізоді, знятому в Африці чи Індії, ймовірно викличе відчуття штучності. Будь-яка музика, що звучить у кінофільмі, має відповідати характеру дії на екрані, але головне — вона повинна вразити, тобто «запасти в душу». 
Поміркуйте, чи доцільно показувати трагічні події під нейтральноспокійну мелодію чи веселу музику? Яку музику ми чуємо, коли у фільмі показують утечу героїв чи погоню?
          Кінофільм «Звуки музики» американського режисера Роберта Уайза (1965) можна вважати класичним мюзиклом. Автор музики — композитор Річард Роджерс. За сценарієм події фільму відбуваються в австрійському місті Зальцбурзі. В одній родині військового семеро дітей залиш илися без матері. З появою молодої гувернантки Марії в дім повернулися сміх і радість. Нова вихователька дуже любила музику, гарно співала і складала для дітей пісні. Діти припинили бешкетувати й теж полюбили музику, яка повернула в родину щастя. Отже, саме музика є «головною дійовою особою» цього кінофільму.

Перегляньте кінофільм «Звуки музики» і розкажіть про свої враження.
Охарактеризуйте пісні з мюзиклу (мелодії, ритмічні й темброві особливості). Які засоби виразності використав композитор, щоб створити образ щастя? Яка роль у цьому хореографа? Як режисер підсилює музичний образ зоровими образами?
МИСТЕЦЬКА СКАРБНИЧКА
Кіномистецтво — вид художньої творчості, що сформувався на технічній основі кінематографії, синтез мистецтв — літератури, театру, образотворчого мистецтва і музики.
Мюзикл — музична вистава, у якій на основі літературного сюжету поєднуються виражальні можливості музичного, хореографічного, драматичного та оперного мистецтв.

Дайте відповіді на запитання:
1 Як поєдналися види мистецтв у кінематографі?
2. Чи може існувати кіномистецтво без музики й літератури?
3. Пригадайте дитячі музичні фільми, які ви дивилися останнім часом. У якому з них музика вам найбільше сподобалася і запам’яталася? До якого виду кіно належать ці фільми?
4. Порівняйте мюзикл з оперою і балетом, визначте спільне і відмінне.
5. Проекспериментуйте вдома: під час перегляду будь-якого кінофільму спробуйте вимкнути звук, коли з ’являтиметься музичний супровід. Яким тоді буде ваше сприйняття фільму?















 

Немає коментарів:

Дописати коментар